Ofte stillede spørgsmål

Find vej til os

Sommerforestilling

Vinterforestilling

  • Sommerforestilling:
    Nyborg Voldspil
    Møllebakken 5
    5800 Nyborg
  • Vinterforestilling:
    Slotsmøllen
    Torvet 12
    5800 Nyborg
  • Billetkontor:
    Stendamsgade 2
    5800 Nyborg
    (på siden af Slotsmøllen)
    Bemærk at billetsalg om sommeren foregår på Voldspilspladsen
  • Hvordan kan jeg kontakte jer?
  • Hvordan modtager jeg købte billetter?
    • Billetter bliver som standard sendt pr. mail til print-selv.
    • Billetter kan sendes med PostNord, men pålægges et forsendelsesgebyr på 40 kr. på hele ordren.
  • Skal billetten printes ud?
    • Det er nemmest for vores kontrollører, hvis du printer din billet ud hjemmefra. Det er dog også tilladt at vise billetten på sin telefon eller tablet, så længe QR-koden kan aflæses og datoen er nem at læse.
    • Bemærk at der kan være problemer hos nogle teleselskaber med at få et ordentligt datasignal i kælderen på Slotsmøllen, hvor billetten skal vises, derfor anbefaler vi at man downloader sine billetter lokalt på sin enhed, når man skal vise sin billet til en vinterforestilling.
  • Kan min købte billet refunderes eller ombyttes?
    • Vi refunderer kun købte billetter i forbindelse med aflysning af forestilling, og hvor billetterne ikke kan byttes til en anden dag.
    • Ved aflyst forestilling kan du få byttet dine købte billetter gebyrfrit til anden dag af samme forestilling eller få refunderet billetterne. (Billetgebyret på 20 kr. og evt. forsendelsesgebyr refunderes ikke). Dette uddybes i vores handelsbetingelser.
    • Ønsker du dine billetter refunderet, send os en mail på billet@nyborgvoldspil.dk med dit ordrenummer samt reg. og kontonummer, hvorpå vi kan sende dine penge retur. Send gerne et billede af bare en af billetterne i din ordre.
    • Vi bytter købte billetter, hvis billetterne ikke er forældede. Her vil der blive opkrævet et byttegebyr på 25 kr. pr. billet. Dette gælder også fribilletter.
      Vi bytter købte billetter hvis vi har de gamle billetter fysisk i hænde senest dagen før hvortil de er gældende.
    • Er der Voldspilsmenu inkluderet i de billetter der ønskes byttet, SKAL ombytningen ske senest to dage før.
  • Kan jeg afhente mine bestilte billetter på Voldspilspladsen?
    • Ja, om sommeren rykker vi vores billetkontor op til forpladsen på Nyborg Vold
    • Vi anbefaler, at du køber og selv printer dine billetter fra vores onlineportal.
  • Hvad er billetkontorets åbningstider og adresse?
    • Sommer:
      Alle forestillingsdage kl. 18.00-20.00
    • Vinter:
      Alle forestillingsdage en time før hver forestilling.
    • Billetkontoret ligger på siden af Slotsmøllen, Stendamsgade 2, 5800 Nyborg
      Om sommeren er billetkontoret ved forpladsen på Nyborg Vold
    • Det er kun Nyborg Voldspils eget billetkontor, som kan sælge billetter med rabat og kampagnekoder samt bytte og refundere billetter.
  • Tilbyder I studierabat eller pensionistrabat?
    • Vi har ikke nogen rabat på studiekort, men vi har en børnepris til børn til og med 12 år
    • For pensionister og efterlønsmodtagere tilbyder vi vores forpremiere på sommerforestillingen til reduceret pris.
    • Om sommeren har vi en særlig billig sektion, terrasse H hvor billetterne sælges typisk 100 kr. under øvrige pladser.
  • Tilbyder I ledsagerordning for handicappede?
    • Er du kørestolsbruger og / eller har du et ledsagerkort fra Dansk Handicapforbund skal du bestille dine billetter ved henvendelse til vores billetkontormail eller ved personlig/telefonisk henvendelse i vores åbningstid.
    • Kørestolspladser er i sektion D på række 22. Der må af sikkerhedshensyn ikke være kørestole andre steder på pladsen.
    • Med et ledsagerkort gives der en gratis billet til ledsager.
    • Ledsagerbilletter kan ikke købes online men skal bestilles pr. mail vedhæftet et billede af ledsagerkort fra Danske Handicaporganisationer, har du først købt en billet, refunderer vi ikke efterfølgende ledsagerbilletten.
  • Skal jeg købe billet til små børn ?
    • Børn under tre år er gratis hvis de kan sidde på skødet eller ligger i en barnevogn
      (Bemærk at der kun er plads til barnevogn til vores sommerforestilling)
    • Der er kun plads til din barnevogn hvis du køber dine billetter på de yderste pladser i venstre side af pladsen eller på 1. række på terrasse V
    • Børn på skødet eller i barnevogn må ikke være forstyrende for de omkringsiddende publikummer, du skal være indstillet på at trække væk fra publikumspladsen hvis dit barn begynder at græde eller på anden måde virker forstyrende.
  • Hvordan indløser jeg et gavekort
    • Gavekort købt online eller på vores billetkontor, skal indløses online og kan ikke bruges i fysiske billetsalgssteder.
    • Evt. restbeløb på gavekort udløser et nyt gavekort på restbeløbet, pengene bliver ikke udbetalt.
    • Gavekort kan kun bruges ved køb af billetter og kan ikke bruges i vores kiosker.
  • Hvor længe varer forestillingen
    • Sommerforestillingen varer ca. 2 timer og 30 min. inkl. pause på 20 min.
  • Aflyser I hvis det bliver regnvejr?
    • Vi aflyser eller stopper kun sommerforestillingen ved meget kraftigt tordenvejr, skybrud eller kraftig blæst. En sommeraften med almindeligt stille regn får os ikke til at aflyse eller afbryde forestillingen, husk derfor påklædning efter vejret.
    • Kun i tilfælde af aflysning bytter vi billetten til en ny forestilling. Læs mere i vores handelsbetingelser.
  • Er Voldspilspladsen overdækket?
    • Nej, både scene og publikumspladsen er under åben himmel. Klæd dig derfor på efter vejret, og husk at de danske sommeraftener kan være kølige.
    • Tag venligst regntøj på og medbring ikke paraply, da opslåede paraplyer skygger for udsynet for de bagvedsiddende.
  • Hvordan sidder man?
    • Alle pladser er på formstøbte plaststole, som står på rækker og er nummererede.
    • Tag evt. stolehynder eller tæpper med til de kølige sommeraftener.
    • Kørestolsbrugere sidder på række 22 i Sektion D.
  • Må jeg have et barn på skødet eller i en barnevogn?
    • Børn under tre år er gratis hvis de kan sidde på skødet eller ligger i en barnevogn
    • Der er kun plads til din barnevogn hvis du køber dine billetter på de yderste pladser i venstre side af pladsen eller på 1. række på terrasse V
    • Børn på skødet eller i barnevogn må ikke være forstyrrende for de omkringsiddende publikummer, du skal være indstillet på at trække væk fra publikumspladsen hvis dit barn begynder at græde eller på anden måde virker forstyrrende.
  • Spisning og forplejning?
    • Vi har flere forskellige tilbud af mad, drikkevarer og snacks i forbindelse med sommerforestillingen.
    • Læs mere under den aktuelle forestilling eller se vores Voldspilsmenu.
  • Må man medbringe egen mad ?
    • Ja, det er tilladt at medbringe egen forplejning, både på forpladsen og på publikumspladserne. Det er ikke muligt at reservere plads ved bordene på forpladsen, det foregår efter “først til mølle”-princippet.
    • Spiseteltet er kun for gæster som har tilkøbt Voldspilsmenu. 
    • Vi opfordrer publikum til at købe drikkevarer på Volden, hvor vi har et stort udvalg af øl, vand og vin samt kaffe og te.
  • Adgang for gangbesværede?
    • Gangbesværede og kørestolsbrugere kan, så længe der er plads, få lov at køre op og afsætte eller parkere ved selve Voldspilspladsen.
      Dette sker ved henvendelse til servicepersonalet nedenfor Møllebakken ved ankomst.
  • Må jeg ryge på Voldspilspladsen?
    • Der er rygning forbudt på publikumspladserne også i pausen, men der må ryges i kioskområdet.
    • Det er vigtigt at udvise stor forsigtighed pga. brandfare på pladsen.
  • Må jeg bruge min mobiltelefon eller kamera under forestillingen?
    • Mobiltelefoner skal være lydløse, og der må ikke optages levende billeder af forestillingen. Det er til stor gene for både skuespillere og de øvrige gæster, hvis telefoner tager opmærksomheden under forestillingen – og alle får en dårligere oplevelse.
    • Der må ikke fotograferes med blitz under forestillingen.
    • Tag gerne en masse stemningsbilleder før, i pausen samt efter forestillingen og del dem på de sociale medier med #nyborgvoldspil
  • Er der mulighed for teleslynge?
    • Nej, vi tilbyder desværre ikke teleslynge hverken til sommer- eller vinterforestillingerne.
  • Hvor længe varer forestillingen
    • Vinterforestillingen varer ca. 2 timer og 15 min. inkl. pause på 20 min.
  • Må jeg bruge min mobiltelefon eller kamera under forestillingen?
    • Mobiltelefoner skal være lydløse, og der må ikke optages levende billeder af forestillingen. Det er til stor gene for både skuespillere og de øvrige gæster, hvis telefoner tager opmærksomheden under forestillingen – og alle får en dårligere oplevelse.
    • Der må ikke fotograferes med blitz under forestillingen.
    • Tag gerne en masse stemningsbilleder før, i pausen samt efter forestillingen og del dem på de sociale medier med #nyborgvoldspil
  • Adgang for gangbesværede?
    • Som kørestolsbruger til vores forestillinger på Slotsmøllen er der kun adgang via gangbroen på bagsiden af Slotsmøllen i Nørrevoldgade.
    • Vi gør opmærksom på at der ikke forefindes handicaptoiletter på Slotsmøllen, og at der kun er toiletter i kælderen med adgang via trapper og ikke elevator.
    • Billetter til kørestol kan kun købes ved at sende en bestilling til billet@nyborgvoldspil.dk
  • Må jeg have et barn på skødet eller i en barnevogn?
    • Børn under tre år er gratis hvis de kan sidde på skødet.
    • Der er desværre ikke plads til barnevogne i vores teatersal i Slotsmøllen.
  • Spisning og forplejning?
    • Krostuen på Slotsmøllen holder åbent 1 time før forestillingen samt i pausen, og tilbyder et udvalg af øl & sodavand, is & slik, kaffe & kage, æbleskiver samt popcorn & snacks.
    • Læs mere under den aktuelle forestilling.
  1. Hvor kan jeg parkere?
    • Eksercerpladsen på Lindealléen:
      Vores store parkeringsplads med gratis parkering. Dette er det tætteste man kommer på Voldspilspladsen.
      Bemærk at denne parkeringsplads kun kan bruges om sommeren.
    • Offentlige parkeringspladser:
      Alle offentlige parkeringspladser i Nyborg er gratis at benytte men nogle af pladserne har tidsbegrænsning, se skiltning inden du forlader bilen.
      De nærmeste pladser til både Nyborg Vold og Slotsmøllen ligger i Nørrevoldgade, Stendamsgade samt bag den tidligere politistation.
      Det er også muligt at parkere på havnen ved Heimdals Plads/Vesterhavnen ca. 600 meter fra Voldspilspladsen.
      Vær opmærksom på at der er julemarked i Nyborg i december og der dermed kan være mangle på parkeringspladser tæt på Slotsmøllen. Kom derfor til byen i god tid til at finde en parkeringsplads.
    • Voldspilspladsen:
      Gangbesværede og kørestolsbrugere kan, så længe der er plads, få lov at køre op og afsætte eller parkere ved selve Voldspilspladsen.
      Dette sker ved henvendelse til servicepersonalet nedenfor Møllebakken ved ankomst.
    • Torvet ud for Slotsmøllen:
      Det er ikke muligt at parkere ud for Slotsmøllen, da Torvet ikke længere har parkeringspladser.
  • Hvor kan jeg lade min el-bil i Nyborg
  • Hvordan ankommer jeg med tog?
    • På Nyborg Station kører DSB tog hver halve time fra Jylland / Middelfart / Odense og Sjælland samt hver time fra Langeskov. Det tager ca. 15 min. (1,3 km) at gå fra Nyborg Station til Voldspilspladsen, klik for rutevejledning.
    • Regionalbus 195 & 920 eller bybus 1 & 2 kan også benyttes fra Nyborg Station, stig af ved Lindealleen
  • Hvordan ankommer jeg med bus?
    • Fynbus rute 195 fra Ullerslev/ Langeskov / Odense, samt rute 920 fra Faaborg / Ringe / Kværndrup / Kerteminde, holder lige ved Nyborg Vold i Vestergade ved Lindealleen.
    • Fynbus rute 930 – 931 – 932 fra Svendborg / Faaborg / Rudkøbing holder på Strandvejen ved Adelgade hvor der er 600 meter til Voldspilspladsen igennem Nyborgs smukke bymidte.
  • Sommer
    • Vi har flere forskellige tilbud af mad, drikkevarer og snacks i forbindelse med sommerforestillingen.
    • Læs mere under den aktuelle forestilling eller se vores Voldspilsmenu.
  • Vinter
    • Krostuen på Slotsmøllen holder åbent 1 time før forestillingen samt i pausen, og tilbyder et udvalg af øl & sodavand, is & slik, kaffe & kage, æbleskiver samt popcorn & snacks.
    • Læs mere under den aktuelle forestilling.
  • Spisesteder i Nyborg by
    • Nyborg kan tilbyde et væld af gode restauranter & cafeer med forskelligt udbud af mad samt fastfoodrestauranter i nærheden af afkørsel 45 på motorvej E20.
    • Der er restauranter af høj kvalitet på alle strandhotellerne nævnt herunder.
    • Se hele oversigten over byens spisesteder fra Visit Nyborg
  • Kan man leje Slotsmøllen til et privat arrangement?
    • Ja, det kan man. Læs mere og se billeder her.
  • Hvordan kan jeg deltage på scenen i en forestilling?
    • Har du lyst til at være med som skuespiller i en af vores forestillinger, kan du gå til auditions.
    • Hold øje med vores Facebook-side og denne hjemmeside for nærmere information om næste auditions.
    • Alle medvirkende er frivillige og ulønnede.
  • Hvordan kan jeg være aktiv bag scenen i en forestilling?
    • Nyborg Voldspil har mellem 250 og 300 frivillige aktive i forbindelse med vores forestillinger både på og bag scenen, men vi kan sagtens bruge flere hvert år.
    • Vil du gerne hjælpe til med alle de praktiske opgaver, såsom at sælge billetter, bygge kulisser, sy kostumer, trække ledninger til lyd og lys, servere i spiseteltet osv., kan du sende en mail til os
    • Du kan også henvende dig til en af vores afdelingsledere og høre nærmere.
    • Alt arbejde i Nyborg Voldspil er frivilligt og ulønnet.
  • Hvad koster det at være aktiv?
    • Nyborg Voldspil er en forening med et symbolsk medlemsgebyr på 20 kr. pr. år.
    • Du kan melde dig ind i foreningen, medlemsgebyret gælder for resten af indeværende kalenderår.
    • Det er IKKE et krav at være medlem af Foreningen Nyborg Voldspil for at være aktiv, men kun som medlem har man stemmeret ved foreningens generalforsamling i foråret.

Sommerforestilling:
Nyborg Voldspil
Møllebakken
5800 Nyborg

Vinterforestilling:
Slotsmøllen
Torvet 12
5800 Nyborg

Billetkontor:
Stendamsgade 2
5800 Nyborg
(på siden af Slotsmøllen)

Hvor køber jeg billetter?
Billetter til vores forestillinger købes enten online, på vores billetkontor eller på et fysisk salgssted.

Hvordan kan jeg kontakte jer?

Billetkontoret kan kontaktes på email. Vi bestræber os på at svare indenfor 3-4 dage.

Hvordan modtager jeg købte billetter?

Billetter bliver som standard sendt pr. mail til print-selv.

Billetter til grupper på 25 eller derover kan sendes med PostNord, men pålægges et forsendelsesgebyr på op til 100 kr. på hele ordren.

Problemer med indløsning af kampagnekode eller gavekort.
Send en mail til billet@nyborgvoldspil.dk

Skal billetten printes ud?

Det er nemmest for vores kontrollører, hvis du printer din billet ud hjemmefra. Det er dog også tilladt at vise billetten på sin telefon eller tablet, så længe QR-koden kan aflæses og datoen er nem at læse.

Bemærk at der kan være problemer hos nogle teleselskaber med at få et ordentligt datasignal i kælderen på Slotsmøllen, hvor billetten skal vises, derfor anbefaler vi at man downloader sine billetter lokalt på sin enhed, når man skal vise sin billet til en vinterforestilling.

Kan min købte billet refunderes eller ombyttes?
Vi refunderer kun købte billetter i forbindelse med aflysning af forestilling, og hvor billetterne ikke kan byttes til en anden dag.

Ved aflyst forestilling kan du få byttet dine købte billetter gebyrfrit til anden dag af samme forestilling eller få refunderet billetterne. (Billetgebyret på 20 kr. og evt. forsendelsesgebyr refunderes ikke). Dette uddybes i vores handelsbetingelser.

Ønsker du dine billetter refunderet, send os en mail til billet@nyborgvoldspil.dk med dit ordrenummer samt reg. og kontonummer, hvorpå vi kan sende dine penge retur. Send gerne et billede af bare en af billetterne i din ordre.

Senest d. 30 juni til sommerens Voldspil og d. 1. november til vinterforestillingen kan vi bytte dine købte billetter til en anden dag, mod et byttegebyr på 25 kr. pr. billet.

Kan jeg afhente mine bestilte billetter på Voldspilspladsen?

Nej, bestilte billetter skal afhentes på vores billetkontor i Stendamsgade 2, der ligger ca. 200 meter væk fra foden af Nyborg Vold.

Vi anbefaler, at du køber og selv printer dine billetter fra vores onlineportal. Derved slipper du for at skulle gå en omvej fra parkeringspladsen og skal heller ikke stå i en evt. kø.

Hvad er billetkontorets åbningstider og adresse?
Sommer:
Alle forestillingsdage kl. 18.00-20.00

Vinter
:
Alle forestillingsdage en time før hver forestilling.

Billetkontoret ligger på siden af Slotsmøllen, Stendamsgade 2, 5800 Nyborg

Det er kun Nyborg Voldspils eget billetkontor, som kan sælge billetter med rabat og kampagnekoder samt bytte og refundere billetter.

Tilbyder I studierabat eller pensionistrabat?
Vi har ikke nogen rabat på studiekort, men vi har en børnepris til børn til og med 12 år

For pensionister og efterlønsmodtagere tilbyder vi vores forpremiere på sommerforestillingen til reduceret pris.

Tilbyder I ledsagerordning for handicappede?

Er du kørestolsbruger og / eller har du et ledsagerkort fra Dansk Handicapforbund skal du bestille dine billetter ved henvendelse til vores billetkontormail eller ved personlig/telefonisk henvendelse i vores åbningstid.

Kørestolspladser er i sektion D på række 22.

Der må af sikkerhedshensyn ikke være kørestole andre steder på pladsen.

Med et ledsagerkort gives der en gratis billet til ledsager.

Ledsagerbilletter kan ikke købes online og har du først købt en billet, refunderer vi ikke efterfølgende ledsagerbilletten.

Hvordan indløser jeg et gavekort
Gavekort købt online eller på vores billetkontor, skal indløses online og kan ikke bruges i fysiske billetsalgssteder.

Evt. restbeløb på gavekort udløser et nyt gavekort på restbeløbet, pengene bliver ikke udbetalt.

Gavekort kan kun bruges ved køb af billetter og kan ikke bruges i vores kiosker.

Hvor længe varer forestillingen
Sommerforestillingen varer ca. 2 timer og 30 min. inkl. pause på 20 min.

Aflyser I hvis det bliver regnvejr?

Vi aflyser eller stopper kun sommerforestillingen ved meget kraftigt tordenvejr, skybrud eller kraftig blæst. En sommeraften med almindeligt stille regn får os ikke til at aflyse eller afbryde forestillingen, husk derfor påklædning efter vejret.

Kun i tilfælde af aflysning bytter vi billetten til en ny forestilling. Læs mere i vores handelsbetingelser.

Er Voldspilspladsen overdækket?

Nej, både scene og publikumspladsen er under åben himmel. Klæd dig derfor på efter vejret, og husk at de danske sommeraftener kan være kølige.

Tag venligst regntøj på og medbring ikke paraply, da opslåede paraplyer skygger for udsynet for de bagvedsiddende.

Hvordan sidder man?

Alle pladser er på formstøbte plaststole, som står på rækker og er nummererede.

Tag evt. stolehynder eller tæpper med til de kølige sommeraftener.

Kørestolsbrugere sidder på række 22 i Sektion D.

Spisning og forplejning?

Vi har flere forskellige tilbud af mad, drikkevarer og snacks i forbindelse med sommerforestillingen.

Læs mere under den aktuelle forestilling eller se vores Voldspilsmenu.

Må man medbringe egen mad og drikke?

Ja, det er tilladt at medbringe egen forplejning, både på forpladsen og på publikumspladserne.

Adgang for gangbesværede?

Gangbesværede og kørestolsbrugere kan, så længe der er plads, få lov at køre op og afsætte eller parkere ved selve Voldspilspladsen.

Dette sker ved henvendelse til servicepersonalet nedenfor Møllebakken ved ankomst.

Må jeg ryge på Voldspilspladsen?

Der er rygning forbudt på publikumspladserne også i pausen, men der må ryges i kioskområdet.

Det er vigtigt at udvise stor forsigtighed pga. brandfare på pladsen.

Må jeg bruge min mobiltelefon eller kamera under forestillingen?

Mobiltelefoner skal være lydløse, og der må ikke optages levende billeder af forestillingen.

Det er til stor gene for både skuespillere og de øvrige gæster, hvis telefoner tager opmærksomheden under forestillingen – og alle får en dårligere oplevelse.

Der må ikke fotograferes med blitz under forestillingen.

Tag gerne en masse stemningsbilleder før, i pausen samt efter forestillingen og del dem på de sociale medier med #nyborgvoldspil

Er der mulighed for teleslynge?

Nej, vi tilbyder desværre ikke teleslynge hverken til sommer- eller vinterforestillingerne.

Hvor længe varer forestillingen
Vinterforestillingen varer ca. 2 timer og 15 min. inkl. pause på 20 min.

Må jeg bruge min mobiltelefon eller kamera under forestillingen?

Mobiltelefoner skal være lydløse, og der må ikke optages levende billeder af forestillingen.

Det er til stor gene for både skuespillere og de øvrige gæster, hvis telefoner tager opmærksomheden under forestillingen – og alle får en dårligere oplevelse.

Der må ikke fotograferes med blitz under forestillingen.

Tag gerne en masse stemningsbilleder før, i pausen samt efter forestillingen og del dem på de sociale medier med #nyborgvoldspil

Adgang for gangbesværede?

Som kørestolsbruger til vores forestillinger på Slotsmøllen er der kun adgang via gangbroen på bagsiden af Slotsmøllen i Nørrevoldgade.

Vi gør opmærksom på at der ikke forefindes handicaptoiletter på Slotsmøllen, og at der kun er toiletter i kælderen med adgang via trapper og ikke elevator.

Billetter til kørestol kan kun købes ved at sende en bestilling til billet@nyborgvoldspil.dk

Spisning og forplejning?

Krostuen på Slotsmøllen holder åbent 1 time før forestillingen samt i pausen, og tilbyder et udvalg af øl & sodavand, is & slik, kaffe & kage, æbleskiver samt popcorn & snacks.

Læs mere under den aktuelle forestilling.

Hvor kan jeg parkere?
Eksercerpladsen på Lindealléen:
Vores store parkeringsplads med gratis parkering. Dette er det tætteste man kommer på Voldspilspladsen.

Bemærk at denne parkeringsplads kun kan bruges om sommeren og i forbindelse med vores vinterforestilling når der er julemarked i byen.

Offentlige parkeringspladser:

Der er gratis parkering i Nørrevoldgade, Stendamsgade samt bag den tidligere politistation.

Nogle af pladserne har tidsbegrænsning, se skiltning inden du forlader bilen.

Voldspilspladsen:
Gangbesværede og kørestolsbrugere kan, så længe der er plads, få lov at køre op og afsætte eller parkere ved selve Voldspilspladsen.

Dette sker ved henvendelse til servicepersonalet nedenfor Møllebakken ved ankomst.

Torvet ud for Slotsmøllen:
Det er ikke muligt at parkere ud for Slotsmøllen, da Torvet ikke længere har parkeringspladser.

Hvordan ankommer jeg med tog?

På Nyborg Station kører DSB tog hver halve time fra Jylland / Middelfart / Odense og Sjælland samt hver time fra Langeskov. Det tager ca. 15 min. at gå fra Nyborg Station til Voldspilspladsen, klik for rutevejledning.

Hvordan ankommer jeg med bus?

Fynbus rute 195 fra Ullerslev/ Langeskov / Odense, samt rute 920 fra Faaborg / Kerteminde, holder lige ved Nyborg Vold i Vestergade ved Lindealleen.

Fynbus rute 930 fra Svendborg holder på Strandvejen ved Adelgade.

Regionalbus 195 & 920 eller bybus 1 & 2 kan også benyttes fra Nyborg Station.

Sommer
Vi har flere forskellige tilbud af mad, drikkevarer og snacks i forbindelse med sommerforestillingen.

Læs mere under den aktuelle forestilling eller se vores Voldspilsmenu.

Vinter

Krostuen på Slotsmøllen holder åbent 1 time før vinterforestillingen samt i pausen.

Her tilbydes et udvalg af øl & sodavand, is & slik, kaffe & kage, æbleskiver samt popcorn & snacks.

Læs mere under den aktuelle forestilling.

Spisesteder i Nyborg by

Nyborg kan tilbyde et væld af gode restauranter & cafeer med forskelligt udbud af mad samt fastfoodrestauranter i nærheden af afkørsel 45 på motorvej E20.

Der er restauranter af høj kvalitet på alle strandhotellerne nævnt herunder.

Se hele oversigten over byens spisesteder fra Visit Nyborg

Overnatning

Hoteller ved stranden i Nyborg:
Nyborg Strand
Hotel Hesselet
Storebælt Sinatur Hotel & Konference

Hotel midt i byen

Hotel Villa Gulle

Se hele oversigten over muligheder for overnatning fra Visit Nyborg

Kan Slotsmøllen lejes til et privat arrangement?
Ja, det kan man. Læs mere om dine muligheder for leje og se billeder af både Slotsmøllen og Krostuen her.

Hvordan kan jeg deltage på scenen i en forestilling?
Har du lyst til at være med som skuespiller i en af vores forestillinger, kan du gå til auditions.

Hold øje med vores Facebook-side og denne hjemmeside for nærmere information om næste auditions.

Alle medvirkende er frivillige og ulønnede.

Hvordan kan jeg være aktiv bag scenen i en forestilling?

Nyborg Voldspil har mellem 250 og 300 frivillige aktive i forbindelse med vores forestillinger både på og bag scenen, men vi kan sagtens bruge flere hvert år.

Vil du gerne hjælpe til med alle de praktiske opgaver, såsom at sælge billetter, bygge kulisser, sy kostumer, trække ledninger til lyd og lys, servere i spiseteltet osv., kan du sende en mail til os

Du kan også henvende dig til en af vores afdelingsledere og høre nærmere.

Alt arbejde i Nyborg Voldspil er frivilligt og ulønnet.

Hvad koster det at være aktiv?

Nyborg Voldspil er en forening med et symbolsk medlemsgebyr på 20 kr. pr. år.

Du kan melde dig ind i foreningen, medlemsgebyret gælder for resten af indeværende kalenderår.

Det er IKKE et krav at være medlem af Foreningen Nyborg Voldspil for at være aktiv, men kun som medlem har man stemmeret ved foreningens generalforsamling i foråret.

Fandt du ikke svar på dit spørgsmål i det ovenstående, kan du altid kontakte os på mail eller via vores kontaktformular.

Vi bestræber os på at besvare dit spørgsmål indenfor 48 timer.
Kan vi ikke umiddelbart svare dig, vil forespørgslen blive sendt videre til rette vedkommende i Voldspillet, hvilket kan gøre svartiden længere.